foto: Eva Hroudová
  • 26.12.2016
  • 28.12.2017
foto: Lucie Fuchsová, Milan Haas, Michal Podhrazský
3 ornitologové se sebrali a vyrazili za ptáky do jejich zimoviště (Kam odlétají ptáci na zimu? Prý do teplých krajů. To jsme si mysleli původně také, ale realita byla jiná.)
Stručně: 15 dní, 5 hotelů, 1 camp, 1 stan, 3 dny auto, "loáž", bus, taxi, stop, TGM (vlak), přes 2 500 Km, 4 národní parky, 1 stolová hora, 1 ZOO, několik solných jezer, 97 ptačích druhů, adaxi, přímorožci, šakali ...
  • leden 2008
  • 31.12.2014
  • 28.4.2009
páření tapírů čabrakových; Gerald Durrell píše, že někteří lidé v jeho ZOO chodili pravidelně sledovat páření tapírů, proč ...
  • 27.3.2012
  • 3.6.2007
Excelentní chovatelské zařízení zaměřené na vodní ptáky.
4 komentáře
  • 4.5.2013
  • 21.8.2013
  • 16.5.2013
Myšlenka navrácení hus na Českolipsko existuje již od roku 1991. Dřívější pokusy v letech 1991 a 1992 se neuzkutečnily. Idea byla oživena na podzim roku 2006, kdy jsem byl osloven ornitology z Českolipska. Zahájili jsme první kroky (příprava krajiny, povolení ...) a v červnu 2007 byla dovezena první 4 označená housata. Byla označená krčními límci a vypuštěna na Heřmanickém rybníce. Ještě ten rok byla pozorována v Německu a Polsku. Na jaře byly 3 husy s límci vyfoceny na Novozámeckém rybníce. 11. 7. 2008 jsme opět na Českolipsko přivezli 5 housat a vypustili na stejném rybníce.
  • 11.7.2008
Kategorie: zvířata
Se členy ČSOP Kadaň "Zelená stopa" jsme se vydali vyčistit 4 nejzanešenější budky. Byla to docela chuťovka, protože v budkách se nacházela 10ti centimetrová vrstva čehosi (rozložené vývržky, myši, stará vejce a uhynulá mláďata). Pátou budku jsme sundavali, protože nás majitel objektu požádal, jestli by jsme jí nemohli převěsit někam jinam, že mu sovy zanášejí sušičku obilí. Základ je vycházet s majiteli objektu, tak jsme vyhověli a našli jsme společně jinou stodolu, kam během čtrnácti dnů budku vyvěsíme.
  • 10.2.2008
povedlo se nám chytit celkem 70 hus velkých, 50 jich dostalo límec a 20 jich dostalo barevný kroužek
  • 8.6.2008
foto: Zita Bukovská a Michal Podhrazský
  • 28.8.2012
9.1. jsme s malým zpožděním odjeli Studentagency do Brna. Z Brna jsme se vlakem dopravili do Vranovic a pak to mělo být podle plánu 7 Km pěšky do Ivaně, ovšem hodný řidič autobusu nás dopravil až před penzion U stehlíka. Celý výlet byl zaměřen na ranní rozlet hus z Novomlýnských nádrží. Bohužel mráz byl tak velký, že nádrže zamrzly a husy odletěly. Studentům to moc nevadilo, protože tím pádem si mohli přispat.Program jsme tedy posunuli a již podle plánu jsme nevštívili Betlém, kde se nám věnoval Pavel Veselý. Byl takový mráz, že jsme se místo výletu na zasněženou Pálavu rozhodli jít vypomoc s pálením náletových dřevin na jeden z ostrovů na Střední nádrži. Tímto činem jsme pomohli obnažit vhodné plochy pro hnízdění ptáků. Potom, co si každý propálil aspoň jednu věc a setmělo se, jsme se vydali za vzrušujícího praskání ledu na nádrži zpět. Druhý den byla v plánu návštěva Brněnské zoologické zahrady a poté již zpět do Prahy.
  • leden 2009
  • únor 2009
foto: Bára Kubíková a Adam Vacek
  • jaro 2010
Dne 5. 8. 2015 bylo na rybníce Řežabinec vypuštěno 6 označených hus ze Záchranné stanice živočichů Makov. http://www.makov.cz/
5 housta se ve stanici vylíhlo 5. 5. 2015 handicapovanému páru. Jedno house bylo do stanice přineceno ve stáří cca 10 dní a podařilo se ho připojit k rodině.
Foto.: Jaroslav Závora a Libor Šejna
  • srpen 2015
V pátek jsme se po škole sebrali a vlakem přejeli do severozápadních Čech do Kadaně, kde jsme byli ubytováni na 2. ZŠ v tělocvičně. Studentů jelo 21. Dohlážel jsem na ně já a Bára. Po ubytování následovala večeře a poznání noční Kadaně. V sobotu ráno jsme vyrazili na okraj Doupovských hor. Terén byl záměrně vybrán se zhoršující se tendencí a rostoucí obtížností. Všichni trasu zvládli. Pro zpestření byla po cestě naplánovaná návštěva jeskyní, děr skřítků a občerstvení, které nakonec zklamalo. V něděli ráno jsme jeli do Podkrušnohorského zooparku v Chomutově, kde jsme část absolvovali hromadně s výkladem, zbytak samostatně a doplňkem byla návštěva Eurosafari. V něděli večer jsem se konečně zbavil zodpovědnosti :-). Všichni přežili, nikomu se nestalo nic vážného a mě tím pádem nezavřou:-).
  • leden 2004 až září 2008
V minulém roce nás majitel sušičky ve Strupčicích požádal, babychom převěsili budku, ze které vypadávaly vývržky a myši a ucpávali mu zařízení. Proto jsme budku v únoru sundali, ale jelikož jsme neměli dostatek náčiní, tak jsme jí pověsili až v březnu. Den to nebyl nic moc, zrovna když řádila Emma. Žebřík nám málem ulétl ze zahrádky auta, hangár se klepal, jak kdyby měl každou chvíli spadnout ... Nakonec vše dobře dopadlo a sovy mohou letos klidně hnízdit.